Patch ตัวล่าสุดนี้ถูกปล่อยออกมาเมื่อวันเสาร์ที่่ผ่านมาครับ โดยเน้นการแก้ไขปัญหาหลักๆเกี่ยวกับความสมดุลของการเล่น เพื่อไม่ให้ผู้เล่นใช้ข้อจำกัดในเกมในการสร้างความได้เปรียบ ท่านที่สนใจจะหาแพทตัวนี้มาลง หาได้ดังนี้ครับ
– สำหรับ Steam User (ผู้ที่ซื้อเกมผ่าน Steam)ไม่ต้องทำอะไรทั้งสิ้น ระบบจะทำการอัพเดตเกมให้โดยอัตโนมัติ เมื่อคุณล็อกอินเข้าระบบ Steam
– ผู้ที่ซื้อเกมผ่านช่องทางอื่นๆ เมื่อกดเข้าเกม ตัวเกมจะร้องขอให้คุณอัพเดตผ่านตัว Updater หรือคุณสามารถที่จะโหลด Patch มาลงเองก็ได้ โดยหาได้ที่นี่ http://www.fileshack.com/file.x/22426/Battlefield:+Bad+Company+2+Manual+Patch+R9+(v589035)
สำหรับการปรับปรุงหลักๆมีดังนี้
– ปรับปรุงความแม่นยำของปืน
-ยกเลิกการเป็นอมตะ 2 วินาที หลังจากผู้เล่นเกิด/ถูกชุบชีวิต (การโดนยิงหรือเคลื่อนที่ผิดพลาด เช่น ตกจากที่สูง จะทำให้เกิดความเสียหายได้)
-MCOM ทนความเสียหายต่ออาวุธทุกชนิดได้มากขึ้น 50 %
และรายละเอียดอื่นๆสำหรับตัว Patch ก็มีดังนี้
– All Weapons Bronze Insignia requiring an unobtainable bronze star for the tracer dart – requirement removed.
– Blue box chat window removed
– 3D vision fixed.
– Fixed slug shotgun zoom crosshair on PC so they better represent the long range accuracy. Crosshairs now close more on PC, similar to consoles.
– Reduced slug shotgun hip accuracy to require zooming for consistent long range accuracy. Hip accuracy is now on par with the semi automatic weapons.
– Fixed a bug on PC where the G3 would do less damage than intended.
– Fixed VADS turning sensitivity on PC so it performs like the ZU23.
– Reduced VADS push back and damage to balance it with the ZU23.
– Fixed a bug where vehicle countermeasures would fail to remove tracer darts at high speed.
– Reduced the reload time for vehicle countermeasures.
– Slightly increased the AT4’s damage vs armor to emphasize its anti vehicle role while keeping it balanced vs armor.
– Increased the AT4’s top speed and acceleration so users spend less time exposed when firing.
– Increased the AT4’s splash damage so it competes with other AT weapons vs infantry. The AT4 still has the least splash damage of all AT weapons.
– Reduced the splash damage of the Carl Gustav to bring it in line with other explosive weapons. The Carl Gustav still has the most splash damage of all AT weapons.
– Increased the 1 shot kill range of the M95 body shot to counter its lower rate of fire.
– Fixed a bug with the SVU that gave it better close range damage than other semi auto weapons.
– Reduced all weapon damage to the MCOM by 50%.
– Fixed an C4 vs MCOM exploit on Atacama Desert.
– Fixed a bug with FOV when aiming the M1911.
– Lowered the close range damage of the AN94 to highlight its long range role.
– Increased the accuracy of the F2000 on the move to highlight its role as a mobile AR.
– Increased the close range damage of the shotguns to give them a greater advantage vs slugs.
– Slightly lowered the damage of the M60 to balance its accuracy advantage vs other LMG’s.
– Slightly lowered the damage of the MG3 at close range to balance it with other high rate of fire weapons.
– Slightly increased the damage of the UH60.
Source: shacknews.com , http://blogs.battlefield.ea.com/